Apr 19, 2011

How to jaga your Boyfriend

Few days ago,aku post pasal how to jaga your girlfriend for the boys to ikut kan?
Soooo hari ni aku nak buat what we BOYS nak pulak!
Tak aci lah kan nak jaga hati perempuan jer kan?
So guys,its time for us to shine.
hahahhahahah!
Enough chit chat,lets start!

1 : Start message him first before he does.

Boys gila babi punya suka kalau girls yang start text dulu.
We feel really important if you girls start to text us first.
Believe me,aku selalu tunggu message dari you girls first.
Kalau dah lambat sangat,baru aku text sendiri.
Take noteeee!

2 : Cakap "I miss you"

I miss you maybe a simple word.
Tapiiii,impact dia gila besar for a guy.
I love you tuu common sangat dah,dah biasa dengar.
Try I miss you,then see the result.
Kalau boleh tambah sikit macam

"I miss you soooooooo muchhh"

Kalau lagi panjang kau punya "o" tuu lagi bagus.
hahahahhahah
Kalau baru jumpa a few minutes ago,then you girls cakap

"I miss you already"

That guy probably tengah menjerit when terima message tuu.
hahahhahah

3 : Hold his hand.

When bergaduh kalau jumpa or the guy is penat nak mampus sampai tak kuasa nak layan you girls,hold his hand,kalau boleh his right hand and strike a violent and sexayyy look into his eyes.
Aku boleh confirm,that guy terus segar macam dilahirkan semula.
hahahhahah
My ex(tak nak cakap yg mana) pernah buat macam ini and aku nak marah terus tak jadi marah.
Soooo,this theory terbukti secara klinikal.
LOL

4 : Faham the type of your guy.

Kalau in relationship pun tak faham your girl/boy pun tak guna jugak bukan?
Sooo,kenal lah your BF.
Sebagai contoh,Lelaki yang suka sports sampai sibuk nak reply his GF's messages.
Girls kena faham,lelaki macam ni sangat busy mengharumkan nama sekolah,so give him some space and time to enjoy himself.
Contoh lain pulak guys yang suka bergossip.
Guys yang suka gossip macam aku susah sikit nak jaga,senang terpengaruh dengan khabar angin.
Tapi guys yang bergossip banyak nak mampuih info about the surroundings,so girls kena faham jugak our job ni.
hahahahhahahahha

5 : Buy him a Tee

A tee is one of the perfect gift for a guy.
Guys memang suka tees(aku rasa aku sorang),lagi lagi yang lawa-lawa.
Sooo buy him a tee once every 6 months or so.
Kalau your BF pakai baju tuu pun you girls suka jugak kan?
Soo beli lahh,RM 30 punya pun kira okay what,tak mahal pun nak compare dengan your shirts and cardigans.

6 : Never praise other guys in front of him

Jangan sesekali puji lelaki lain depan your BF.
We are easily pissed off kalau you girls buat macam tuu.
Kalau you girls compare us with that guy(lelaki lain) lagi lah!
Kalau artist or public figure kira boleh lagi lah.
Tapi kalau puji hotties sekolah lain tuu,baik simpan-simpan sendiri je lah ehh kak.

7 : Play with his front hair.

Aku suka sangat kalau my GF ex-GF main my front hair.
Dari jauh nampak comel gilaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Tuu pun kalau BF kau tuu tak botak.
hahahhahaha
Tapi kalau BF kau tuu ade rambut yang cool macam Bieber or macam Safiuddin Ismail,go on,play with his front hair.
Memang nampak comel.
Tee hee!
=D

8 : Good Morning/Night message.

Pasti kan sebelum kau tidur or lepas kau tidur,hantar a very long and meaningful text to him.
Spice up your text by adding

"I love you hubby"
"I love you sleepy head"
"I love you handsome"

Or anything yang kau rasa kau punya ayat lazim.
The boys akan rasa macam ni

"OMG,if setiap kali nak tidur dapat message mcm ni,aku sanggup tidur 7 kali sehari"

Soooo,rangka lah ayat kau tuu ehhh.
Kalau boleh tambah peribahasa biar dapat tambah markah bahasa.
hahahhahah

9 : Support HIM!

Support him no matter ape benda dia buat.
Tapi yang negative tuu jangan lah ehhh.
For example,lelaki yang layan gigs.
Bagi GFs,support lah lelaki kau yang layan gig ni.
Korang tak faham ape benda yang BF kau dengar pun takpe,but support tuu penting.
Sooo support lah eh!


That's all i guess.
Aku banyak post pasal pendapat nowadays,so sabor je lah.
Yang dekat atas ni,semua telah diconfirm kan oleh aku sendiri yang benda-benda ni boleh buat boys happy.
Sooo,belum cuba belum tahu kan?
Im just trying to help couples nowadays to stay longer.
Tee hee!
Cheers!
=D

10 comments:

  1. asyik kite je jage perasan dia , bile perasan kite nak dijaga ? :D:D

    ReplyDelete
  2. Buat pertama kali kau betul.
    hahahhahaha

    ReplyDelete
  3. aku gelak gila baca benda nih. kalau dah buat semua tapi kena tinggal gak, ape cite bro? T__T

    ReplyDelete
  4. Nisa : Tuu dah memang takde jodoh.hahahahahha

    ReplyDelete
  5. Ishaq ckp post ni bkn How to jaga you boyfriend. But How to jaga Pudin.
    Bhahahaha

    ReplyDelete
  6. Okay seriously tk bole belah. Aku ketawa baca post kau ni

    ReplyDelete
  7. aku sokong belle,somehow hahahahaha pudin pudin -,-"

    ReplyDelete

Followers

Popular Posts

create avatar

©2010-2011 msafiuddinismail.blogspot.com. All Rights Reserved.

Back to TOP