Apr 28, 2011

From the bottom to the top

Baru tadi aku nampak "Stop bullying" keluar dekat Trending Topic at Twitter.
Teringat pulak zaman darjah 5 dulu.
Kauorang mesti nampak aku macam susah kena buli kan?
Or aku ni buli orang je kerja kan?
YOURE WRONG DUDE.
Okay meh aku cerita sikit

Im a Pengawas Perpustakaan dulu dekat SKBU2,and aku jugak budak baru pindah dari KL.
Walaupun dah pindah 6 bulan,tapi still rasa baru lah.
Pengawas Perpustakaan pakai baju warna Maroon tapi ade pukimak-pukimak yang buta diaorang cakap :

"Wooooo,pudin pakai baju warna pink,jambu siotttt"

Start dari situ aku kena bahan macam sial.
Pergi sekolah macam nak pergi berperang,takut gila.
Takut kena bahan setiap hari.
Disebab kan kena bahan lah aku takde kawan lelaki sangat dulu mase darjah 5.
So,aku lebih rapat kepada perempuan.
Then ade lagi yang bersuara :

"Dah lah pakai baju pink,lepak dengan perempuan pulak tuu,kau ni pondan ape?"

hahahha
Sial kan?
Bapak diaaaa lahhhh.
Im a pure lelaki siaaaa.
Then dilabel macam tuu sekali.
Start from that day lah bebudak ni panggil aku lembut lah,pondan lah,ape lah.
Ade jugak yang cakap my parents tengok cerita "Hi 5" lah,mak aku bagi aku makan sotong lah ape lah.
That days probably the worst days of my life.
Ade sampai satu hari tuu aku tak tahan kena bahan aku hempuk kepala kawan aku dekat dinding,terus benjol siaaa!
hahahhahaha
Tapi when gaduh,most of the time aku nangis pastu duduk diam-diam kat tempat aku.
Aku dulu jenis tak suka kacau orang,so diam je lah.
Sampai sekarang aku senang nak nangis,tak percaya tanya budak rugby.
hahahhaha

Bukan nak bangga lah tapi ade sekali tuu aku dapat 5A(straight A),then budak-budak ni cakap:

"Cikgu,pondan ni bukan betul,meniru ni"

Agak-agak kalau kauorang kena cakap macam tuu kauorang panas tak?
hahahahhaha
Ape boleh buat mase tuu diam je lah yang aku mampu.

Start that year lah(2005) aku solat 5 waktu,sebab aku sedar yang aku ni bangang nak mampus.
Dah lah tak reti mengaji,solat pun tak pandai kena buli pulak tuu.
So aku belajar lah sendiri.
Alhamdullilah lepas tuu hidup aku tenang sedikit.

Skip to darjah 6.
Aku dah jadi member dah dengan budak-budak yang reject aku tuu.
hahahahhaha
Aku buang baju pink bangang tuu then pakai baju sekolah normal macam budak biasa.
Tak nak aku pakai baju sial tuu lagi.
hahahhahaha
If you guys kenal Syahmi Aliff Abdul Ghafar,itu lah ketua yang menganjing aku.
hahahahhaah
Tapi darjah 6 aku jadi member baik dia pulak.
See?
Korang nampak kan how solat-ing changed my life?
Just 5 minutes x 5 times per day.
Tak susah pun.
Tee hee!

Skip to form 3
Syahmi Aliff's beloved Father passed away.
That was the probably the saddest day of my life.
His father sent us to everywhere we wanted to go,to the futsal,sekolah,angsana and mana-mana lah.
We even shared our love story with his father,kitaorang anggap arwah macam ayah kita sendiri.
Seeing my best friend holding his tears is bapak menyiksa kan jiwa ni beb.
Kesian gila,aku pun nangis mase tuu.
Aku ikut Syahmi balik BP nak kebumi arwah dekat sana.
Then sampai sana aku nangis lagi tengok Syahmi baca Al-Quran for the last time for his father.
Aku pun baca lah jugak walaupun gagap-gagap.

Well,aku rasa tuu je lah cerita bully yang aku pernah lalui.
Teruk kan?
Sebenarnya ade lagi cerita tapi malas nak cerita,ade yang sampai aku kena ludah siaaa.
Tapi aku malas nak cerita.
hehehehe

The conclusion.
1 : Jangan bully seseorang,jangan sesekali bully seseorang.
Amalan membuli adalah sangat hina disisi undang-undang Islam dan Malaysia.
Bully jugak boleh membuat seseorang membunuh diri,so kata kan tidak kepada bully.

2: Solat
Solat jangan tak solat
Kauorang akan rasa lain kalau kauorang solat.
Percaya lah aku.

3: Rise back up
Jangan stay kena bully je try to overcome with something.


So,itu je lah.
Sekarang kauorang tahu kan aku dulu macam mana berbanding sekarang?
Aku ni nampak je macam ni tapi kena jugak buli dulu
Tee hee!
Even orang macam aku pernah rasa DOWNS so,jangan takut kalau kauorang susah.
Itu semua lumrah kehidupan.
Cheers!
=DD

p/s : For those who are wondering what is "bahan","bahan" is menganjing/hina.

2 comments:

  1. Haha ye aku igt lagi kau mase skola rndah muka innocent seh. Skrg, hampeh.

    ReplyDelete
  2. tapi sekarang, kau lebih kurang je dgn "wasabi"

    ReplyDelete

Followers

Popular Posts

create avatar

©2010-2011 msafiuddinismail.blogspot.com. All Rights Reserved.

Back to TOP