Apr 9, 2011

I wish that...

I wish that school days would never end.
Tak tau kenapa aku macam tak nak tinggal kan sekolah.

The things that I hate about sekolah is exam,exam result and bangun pagi.
The other things like cikgu,friends,unfinished homeworks,my backpacks,gossips,rugby,duit belanje,girls are all gila awesome.
Tak sanggup hilang all those things in a blink.

Dear form 1 students and budak pra-matang(sekolah rendah),jangan rasa sekolah ni suck nak mampus.
Sekolah is the best place to enjoy,bukan tempat untuk belajar semata-mata.
Hidup diabadikan untuk buku tak guna jugak,go out and play like hell pun takpe asal kan kau tak menghadap buku tuu 24-7.
Like me.
You guys ade lebih kurang 5-7 years of schooling years left.
So,use the time efficiently by enjoying yourself.


If dah besar nanti kaurang dah ade anak,then anak kau tanya

"Ayah/Mak,macam mana dulu ayah/mak kecik-kecik?"

Tak kan lah kau nak jawab.

"Ayah/Mak dulu baik,baca buku 24-7.Sebab tuu la Ayah/Mak jadi macam ni"

Kalau itu bapak/mak aku,aku dah muntah sebab bapak boring kehidupan diaorang dulu-dulu.


My dad tak pernah cerita pasal dia dulu-dulu.
Then aku terpaksa tanya kawan dia.
Kawan dia cakap,ayah kau ni budak paling baik kat sekolah.
Aku dalam hati dah WTF?
This guy dulu baik?
Then macam mana boleh jadi samseng macam sekarang ni?
hahahhahah!
Yes bapak aku muka ganas gila.
Dulu dia main rugby jugak beb,like father like son lah kan?
Hikhikhik


This is my dad.
Tolong jangan tanya yang mana satu bapak aku,aku lempang muka kau nanti.
hahahhahahah.
Dia sekarang berkerja di PERHILITAN Paya Indah Wetlands Putrajaya.
So,aku dapat full access di Paya Indah Wetlands tuu termasuk lah penginapan free.
Aku nak sangat jadi macam dia ni,work as a wildlife inspector.
Sebab tak boring,kerja dengan binatang ni syok gila beb.
Especially with snakes.
Tee hee!
But my dad tak galak kan kerja macam ni sebab tak loaded.
Gaji cukup-cukup makan je.
So,aku cakap aku nak jadi engineer of a F1 car,then dia senyum tanda menganjing.
hahahhahah!
Dia ni layan kepala kekadang,member-member dia pun sama,kekadang diaorang ajak aku main dota sekali,orang tua pun main dota beb.
Walaupun dia ni tak kasi aku duit sangat tapi aku still rasa dia ni awesome.

Wew i think thats it for today.
Cukup panjang dah post ni.
The conclusion is be an awesome student,nanti anak beranak cucu cicit kau semua awesome.
Percaya lah cakap aku.
Assalamualaikum.
=D

No comments:

Post a Comment

Followers

Popular Posts

create avatar

©2010-2011 msafiuddinismail.blogspot.com. All Rights Reserved.

Back to TOP