Jun 9, 2011

Short Distance vs Long Distance

Yooo guys agak lame I didnt talk 'bout relationship these days 'cause im busy layan-ing my wife all day long.
hahahahhahahaha.
Dah ade isteri lah kate kan,kene lah jage hati isteri ye dok?
Okay hari ni lets talk about short and long distance relationship.
Yeah aku tau korang mesti lalui salah satu or both of these kind of relationship.
Aku pernah lalui short and long kut?
Entah.
Kalau jarak sekolah dayah 3km dari sekolah aku tuu kira short ke long?
Short kan?
Tapi aku rase macam jauh gilaaa 3km tuu sebab aku jumpa dayah once every 4 months only sebab dia tak boleh keluar,SPM.
So,sabor je lah.
Actually bukan tuu yang aku nak cerita.
Panjang kan intro aku?
hahahahhaha
Actually aku nak cerita pasal the cons and pros of short and long relationship.
Faham tak ape cons and pros?
Cons tuu kekurangan and pros tuu kelebihan.
Here we go!

1 : Short distance
Cons
i) Boring ahhhh
Yeahhh agak mendalam kan maksud boring tuu?
Ye lah mane taknye,dah setiap hari pandang muke,bergurau senda and benda lain yang aku malas nak cakap.
Sampai nak buat something pun rase segan segan sebab your bf/gf ade dekat surroundings.
So,korang terpakse menghadap muka gf/bf kau selagi kau ade dekat sekolah yang same selama 5 years or less.

ii) Meluat
Bukan we and our bf/gf yang meluat,the people at the surroundings are!
Ye lah dah macam hape dah aku tengok sane sini melekat.
Pandang kantin melekat,pandang dewan melekat lagi,pandang hutan bandar pun melekat!
I mean,tolong faham perasaan orang yang single yer.
We(ehem im still single actually),yang takde bf/gf ni terasa la oi!
Agak agak lah derr nak melekat pun kan?
*this is actually ditujukan ke someone,tolonglah terasa.

Pros
i)Semakin hari semakin sayang.LOL
Yeahh aku tak menafikan yang short distance ni memang akan mengeratkn hubungan.
Tak percaye?
Cube lah.
Ye lah dah setiap hari pandang muka,dari meluat bertukar sayang lah kan?
Kekadang rase macam dah kahwin pun ade sebab hari hari bebual lepak same-same.
LOL

ii)We can meet,greet,eat,see,punch,kick,bitch slap together everyday!
Best kan kalau dapat jumpe setiap hari kan?
Doing things together such as homeworks,eating and walk together,tak comel ke tuu namenye?
hahahahahah
Dekat cons kate boring tapi dekat sini tak pulak.
hahahhahahahah.
Ini lah namenye blogger yang kekurangan idea.
So bace je lah.


2 : Long distance
Cons
i)Cant pantau what she/he is doing behind your back.
Bukan tak percaya,but dalam hati kite mesti punya lah ade rase ragu-ragu macam:

"Ape la agaknye yang die buat sekarang ni eh?"
"Agak agak die ade perempuan/lelaki lain ke?OMG"
"Agak agak die hidup lagi ke sekarang?"

Yang last sekali tuu agak hembus.
Tengok,banyak kan otak kita berfikir sampai jauh benor.
Biase lah otak manusia,kalau tak berangan jauh tak sah betul tak?

ii)Missing her/him
Kekadang missing someone ni boleh buat orang gila.
Macam aku.
hahahahahahahah
Seriously,im serious here.
Ye lah mesti lah jarang jumpe kan?
Kalau jarang jumpe tuu macam seminggu sekali tuu takpe lah kan.
Kalau dah setahun sekali,setengah tahun sekali nak jadi ape?
Sooo,mesti terasa rindu gila babi punye lah kan kan?
=DD

Pros
i)Belajar berdikari.LOL
Berdikari?
Ape kena mengena dengan berdikari?
Ye lah kaurang berani hidup sorang-sorang(ceh) without your partner tuu kira berdikari what.
Kan kan?
Ye dok?
Ni menunjukkan yang kita ni tabah dan kuat menghadapi rindu yang bapak kuat dalam hati.
WTF ayat aku tak boleh bla.
hahahahahahah.
Sure people around us akan cakap.

"Damn,i wish i was strong like you dude."
"Be strong pudin,hang in there."
"I wish my bf/gf was you."

hahahahahah
Okay itu mungkin agak keterlaluan.

ii)Rindu will turn to love.hohohohoho
Yeah aku tak tipu.
Missing someone will actually make us love someone even deeper.
Kan kan?
Now,im really missing dayah soo much.
Sooo,my love to her will grow as time pass by.
Tee hee!!!!
=D

So itu je lah untuk post hari ni.
Kalau ade yang salah tuu,tolong lah cakap eh?
Sebab aku tak akan betul kan pun.
hahahahhaha
Dah name pun blog aku kan?
So kalau nak betul kan,post dekat blog kau yang kau rase betul and link ke post ni.
And please,credit to aku.
hahahahaahah
Toodles!
=DDD

1 comment:

Followers

Popular Posts

create avatar

©2010-2011 msafiuddinismail.blogspot.com. All Rights Reserved.

Back to TOP