Aug 4, 2011

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak!!

Assalamualaikum!
Sorry for the late wish guys!
My mom baru bayar bil internet semalam,so hari ni baru boleh online.
Okay as we knowww,kita umat Islam dah start puasa dari Isnin lepas kan?
So lets cerita pasal foods!
Yes imma talk about foods people!
For sure lah korang tau bulan puasa ni bermaksud bulan ape kan?
Bulan puasa ialah bulan untuk makan-makan-sampai-mampus-selagi-tak-azan-subuh.
hahahahhaha!
Sebut je bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ni mesti teringat pasal juadah-juadah yang terhidang dekat bazar tuu yang tinggal korang nak beli je kan?
So aku dah buat top 5 list yang must-buy untuk diri aku sendiri.

Okay aku akan start dengan number 5,cause i am number 4 5.
hahahahhahaha

5 : Murtabak!


Tengok makanan ni teringat dekat Tabak yang dah lama tinggalkan SSI.
hahahahhahaha
Okay snap it off pudin.
This mouth watering appetizer sangat-sangat berlambak dekat bazar.
Kalau sebelum puasa nak cari murtabak susah gila siaaa.
Seriously.
Tapi masa puasa,fuhhh sana sini macam orang gila jual murtabak sampai aku dah naik muak tgk murtabak.
But still sedap and better than mamak's Roti Kanai (British accent)
hahahahhaa


4 : Ayam Percik!


FUUUUUUUUUUUUU!!!!
Gambar dekat atas ni memang mencabar iman aku yang separa kuat ni.
hahahahhahaha
The main "weapon" in this food is its kuahhhhh.
Kuah dia wa cakap lu der,memang syokkkkkkk siaaa!
Must try must try!!


3 : Kurma Madu Yusuf Tayub



Puasa tak kan perfect kalau takde buah ni.
Well,macam awkward je kan bila aku panggil benda ni buah tapi benda ni memang buah.
This kind of kurma is one of the finest kurma i've ever taste yo!!
The tastiest kurma goes to a type kurma i dunno what name it is but it is really big and damn manis than this kurma madu.
Thanks to Aisah Arjuna for giving me that kind of kurma masa dia pergi umrah 2008 dulu.
I also heard that the unknown kurma jauh lagi mahal than others.



2 : Laksa PENANG


Laksa korang rasa macam biasa je kan?
Tapi Laksa Penang ranked number 7 for the most delicious dish at the South-East Asia beb!
Jangan main main!
Numb 7 I tell ya!Numb 7!!!
So,apa lagi,try lah Laksa ni dekat bazar untuk tahu rasa makanan yang bertaraf dunia dengan hanya RM3.00 je.
Grab em fast yo!
But personally,aku rasa Laksa Sarawak which is from my hometown is the best for me.
Tee hee!


And last but not least,my personal number 1 isssssss

1 : Nasi Kerabu


Apesal aku suka sangat Nasi biru entah hape hape ni?
Aku suka sebab aku suka warna biru ah ape lagi.
hahahahhaha
JK JK
Actually nasi biru gila ni ade keistimewaan dia sendiri.
Keistimewaan dia adalah sedap bagai nak rak.
Ape benda aku mengarut ni syaiton?
hahahahahhaha
This dish is sooo sedap,simple as that.
Tiada kompromi.
Must try for ones that suka makan makanan timur macam aku ni.


Okay guys tuu je lah untuk hari ni eh.
Aku nak tambah lagi ranking makanan aku ni tapi aku takut aku tak boleh tahan pulak masa tengah search-search gambar makanan tuu.
Sebab sedap-sedap beb aku tengok!!
Tuu baru tengok,belum bau lagi!
Pehhh.
Okay guys gtg.
40 minutes++ till berbuka.
Selamat berbuka guys dan selamat menjalani ibadah puasa from me,Muhd Safiuddin Ismail.
Cheers!
Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia
LULZ.
=DD

No comments:

Post a Comment

Followers

Popular Posts

create avatar

©2010-2011 msafiuddinismail.blogspot.com. All Rights Reserved.

Back to TOP