Dec 12, 2011

Is Najwa Latif the new Yuna?

Okay malam ni let's talk about Najwa Latif iaitu seorang artis berumur 16 tahun yang popular dari video-video dekat Utiup!
*applause



So tajuk kita hari ni ialah adakah Najwa Latif the new Yunalis Mat Zarai?
The answer is no and yes.
Why no and why yes?
Okay aku akan terang kan satu per satu kejap lagi






1 : The No
Based on pemerhatian aku,lagu-lagu Najwa Latif agak memboringkan dan pointless berbanding lagu Yuna yang bapak awesome nak mampus sial.
Tapi suara Najwa Latif ni agak power bagi budak yang berumur 16 tahun.
Kenape aku cakap lagu Najwa Latif ni pointless dan memboringkan?
Ambik je contoh lagu "Cinta Muka Buku".
Lagu tuu rhythm dia agak okay lah tapi lyrics dia yang panjang nak mangkat buat aku jadi jemu lepas dengar lama-lama.
Kalau seminit dua boleh lagi,ni dah masuk 4 minit dengar benda yg sama,panjang pulak tuu.
Aku sampai sekarang tak faham ape maksud sebenar lagu tuu.
LOL




Okay dari segi style pulak,dua-dua style lawa lah dan pandai mengayakan diri masing-masing tapi siape yang boleh lawan the creator of the belit-belit Hijab iaitu Yuna!
*menjerit nama Yuna*
Yuna is truly the awesomest!
Aku tak tau ayat "awesomest" ni wujud ke tak tapi pergi mampus aku peduli apa.
Hahahhahahah



2 : The Yes
The reason kenape aku cakap yes sebab Najwa Latif ni berpotensi nak jadi sorang artis yang lagi hebat dari Yuna sebab dalam umur yang agak setahun jagung dah dapat main dekat mainstream sedangkan Yuna ambik masa lama gila nak jadi famous dan dapat menembusi mainstream.




Lagipun nanti makin lama Yuna makin tua,dah kahwin dengan Qi ape semua nanti tak boleh nyanyi lagi,time tuu lah Najwa Latif ni menyinar.
Ceh.
hahahahahah.
Lagu lama yang direkodkan balik yg bertajuk Carta Hati daripada Najwa Latif ni pun best jugak.
Try lah download dekat sini
Oh lupe pulak,esok Yuna launch album baru,so aku antara yang tak sabar nak grab satu.
Konklusinya,Najwa Latif mungkin tak boleh mengantikan Yuna di hati aku tapi still boleh jadi seseorang yang sama level dengan Yuna.
Lagipun dia ni orang Johor,mesti lah power!
hahahahhaha!
Okay aku akan akhiri post ni dengan video lagu "Cinta Muka Bulu".
Enjoy.
LULZ




4 comments:

Followers

Popular Posts

create avatar

©2010-2011 msafiuddinismail.blogspot.com. All Rights Reserved.

Back to TOP